Εκτός προτεραιοτήτων για την κυβέρνηση ο άξονας Ιωάννινα- Κακαβιά
Νέα εμπόδια που ουσιαστικά το παραπέμπουν στις καλένδες βρίσκει μπροστά του ο οδικός άξονας Ιωάννινα Κακαβιά με την κυβέρνησηη να μην προτίθεται να τον εντάξει στο νέο ΈΣΠΑ για την υλοποίησή του
Η αδυναμία χρηματοδότησής του, κατά τη νέα προγραμματική περίοδο, είτε από το τομεακό, είτε από το περιφερειακό πρόγραμμα, προκύπτει από την αποκαλυπτική απάντηση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Παναγιώτη Κορκολή, σε σχετική αναφορά που είχε καταθέσει ο βουλευτής Ιωαννίνων Κώστας Τασούλας.
Το κόστος του οδικού άξονα Ιωαννίνων Κακαβιάς, που στην ουσία αποτελεί το βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού, έχει υπολογιστεί στα 300 εκατομμύρια ευρώ.
Η απάντηση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων κι ΕΣΠΑ στην αναφορά του βουλευτή Ιωαννίνων Κώστα Τασούλα, αναφέρει ότι το έργο αποτελεί εν δυνάμει επιλέξιμο για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, δεδομένου ότι ικανοποιεί τις προϋποθέσεις επιλεξιμότητας και τις επενδυτικές προτεραιότητες στον τομέα των υποδομών- μεταφορών, Όμως, δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο του τομεακού Επιχειρησιακού Προγράμματος και δεν δύναται κατά συνέπεια να προταθεί για ένταξη. Μάλιστα ο Γενικός Γραμματέας προχωρά ένα βήμα παραπέρα, βάζοντας ουσιαστικά ταφόπλακα στο έργο καθώς σημειώνει πως «σε ότι αφορά στα περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ, δεν θα μπορούσε να εξεταστεί η ένταξή του, λόγω του υψηλού κόστους»!
Για μεγάλη έκπληξη και πολλά ερωτήματα που γεννά η απάντηση που έδωσε στη Βουλή ο Υπουργός Οικονομίας κ. Γ. Σταθάκης, για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά και ότι μένει εκτός χρηματοδότησης για την τρέχουσα προγραμματική περίοδο (2014 – 2020) κάνει λόγο με δήλωσή του σήμερα και ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και πρώην βουλευτής Σταύρος Καλογιάννης
Ο κ. Καλογιάννης υπενθυμίζει ότι το έργο είναι το μόνο τμήμα του βασικού κορμού (core) του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών της χώρας μας που βρίσκεται χωρίς χρηματοδότηση, ενώ πληρεί όλα τα κριτήρια επιλεξιμότητας, έχει δε πλήρη ωριμότητα, καθώς ως Υφυπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ και ως αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών το είχα θέσει σε πρώτη προτεραιότητα, ενημερώνοντας για κάθε βήμα όλους τους εκπροσώπους της τοπικής Αυτοδιοίκησης.
«προχωρημένη ωριμότητα» του έργου που επιβεβαιώνεται και από τον Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, με πολύ πρόσφατο έγγραφό του (αρ. πρωτ. 8755/27.11.2015), προς τον Δήμο Ζίτσας βάσει του οποίου «η οριστικοποίηση του εάν και σε ποιο πρόγραμμα θα ενταχθεί το συγκεκριμένο έργο θα γίνει εντός του 1ου εξαμήνου του 2016».
Σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη Δεν υπάρχει συνεπώς καμία απολύτως δικαιολογία για το Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο οφείλει να πει ξεκάθαρα –έστω και τώρα– στους συμπολίτες μας γιατί εγκαταλείπει αυτό το μείζονος σημασίας για τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και για την διακρατικές μεταφορές, έργο που αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας οδού μέχρι τα Ελληνοαλβανικά σύνορα. Καταλήγει δε ζητώντας ενημέρωση από τους συναρμόδιους υπουργούς και ασκώντας κριτική στην συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που εγκατέλειψε όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους επί έναν ολόκληρο χρόνο, με συνέπεια η ολοκλήρωσή τους να παραπέμπεται, επισήμως πλέον, στην άνοιξη του 2017 και που τώρα δείχνει την ανεπάρκειά της να προωθήσει και τα υπόλοιπα ώριμα έργα υποδομής που έχει ανάγκη ο τόπος.
Οι αντιδράσεις για την αρνητική εξέλιξη σε ότι αφορά τον οδικό άξονα Ιωάννινα Κακαβιά συνεχίστηκαν και από πλευράς του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρο Καχριμάνη ο οποιος για μια ακόμη φορά εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και στον Υπουργό Χρ. Σπίρτζη λέγοντας ότι είναι εκτός τόπου και χρόνου. “Αυτή η γραμμή προσεχώς θα έχει μεγάλη αξία αλλά δυστυχώς οι καρεκλοκένταυροι του κεντρικού ελληνικού κράτους αυτά δεν τα βλέπουν, είναι εκτός τόπου και χρόνου.Δυστυχώς το Υπουργείο δε μας απαντά σε τίποτα. Θα έπρεπε να “τρέχει” σε θέματα υποδομών, να βρίσκει λύσεις ακόμα και με ιδιωτικούς φορείς, κάτι που δεν κάνει και δεν ξέρω γιατί. Μας έχει εκπλήξει αρνητικά η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι συνεχίζονται τα έργα μέχρι το 2017. Αυτά πρέπει να λυθούν άμεσα» υπογράμμισε ο κ. Καχριμάνης.