Επίσημα η πρόταση της Περιφέρειας να καλύψει το κόστος του συστήματος τυφλής προσγείωσης
Βήμα πίσω στην διεκδίκηση της τοποθέτησης του συστήματος τυφλής προσγείωσης στο Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν οι φορείς της περιοχής ακόμη και αν χρειαστεί να καταβάλλουν οι ίδιοι το ποσό των 800000 ευρώ που απαιτείται και το οποίο η ΥΠΑ αδυνατεί να πληρώσει. Και για μια ακόμη φορά η Περιφέρεια Ηπείρου μπαίνει μπροστά με την πρόταση του Περιφερειάρχη Ηπείρου για κάλυψη του ποσού αυτού από τα λιγοστά έσοδα της περιφέρειας έχει ήδη υποβληθεί επίσημα τόσο στην ΥΠΑ όσο και στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών. Αυτό έκανε γνωστό ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης τονίζοντας ότι η Περιφέρεια Ηπείρου μέσω της αναμόρφωσης του προϋπολογισμού για έργα από τα έσοδά της είναι σε θέση σε βάθος διετίας να καλύψει το απαιτούμενο κόστος και μέσω προγραμματικής σύμβασης να τοποθετηθεί ένα σύγχρονο σύστημα προσέγγισης στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων ώστε να αποκατασταθεί η πτητική του αξιοπιστία και να είναι εφικτή η προσέγγιση οποιουδήποτε αεροσκάφους και υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες επικρατούν στην περιοχή που σήμερα είναι η βασική αιτία ακύρωσης πτήσεων. Ο κ. Καχριμάνης μάλιστα είχε επικοινωνία με τον προϊστάμενο στη Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσίας Αεροναυτιλίας της ΥΠΑ Σπύρο Γκαβανόζη ο οποίος και τον ενημέρωσε ότι μέσω του προγράμματος HORIZON 2020 το οποίο και θα ολοκληρωθεί το 2017 τόσο στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων όσο και στα άλλα τρία αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κω και Μυτιλήνης θα αναπτυχθεί θα εγκατασταθεί και θα είναι σε λειτουργία το ευρωπαικό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης. Ένα σύστημα που όμως όπως είπε ο κ. Καχριμάνης με βάσει την ενημέρωση που είχε το συγκεκριμένο σύστημα θα δίνει την δυνατότητα για τυφλή προσγείωση στα αεροσκάφη της Aegean που σήμερα εκτελούν τα δρομολόγια από και προς της Αθήνα στην πόλη μας. Κάτι που σύμφωνα με τον περιφερειάρχη θα είναι δώρον άδωρον αφού η ολοκλήρωση της Ιόνιας ενέχει τον κίνδυνο να σταματήσει και αυτό το δρομολόγιο όπως έγινε με της Θεσσαλονίκης μετά την παράδοση στην κυκλοφορία της Εγνατίας. Έτσι το ζητούμενο για τον κ. Καχριμάνη είναι να εγκατασταθεί ένα σύστημα που θα εξασφαλίζει την προσέγγιση στα αεροσκάφη όλων των εταιρειών. Μάλιστα για μια ακόμη φορά χαρακτήρισε λανθασμένους τους χειρισμούς διαχρονικά της ΥΠΑ αναφορικά με το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για να επαναλάβει την άποψή του ότι το Αεροδρόμιο της πόλης θα έπρεπε να είχε παραχωρηθεί μαζί με τα άλλα 13 αεροδρόμια σε ιδιώτες. Κατέληξε δε λέγοντας πως η Ήπειρος χρειάζεται τόσο το Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων όσο και του Ακτίου για να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τόπου.