Ελλειμματικός προϋπολογισμός, ελλείψεις μελών ΔΕΠ και “όχι” στην εξίσωση των κολεγίων
Ο ελλειμματικός προϋπολογισμός για το 2020 ο όποιος μάλιστα αν και βρισκόμαστε στα μέσα Φεβρουαρίου δεν έχει εγκριθεί , η απόδοση του 20% του προβλεπόμενου προϋπολογισμού μετά την αξιολόγηση των ιδρυμάτων αλλά και ακαδημαϊκά ζητήματα που έχουν προκαλέσει έντονες αντιρρήσεις όπως η εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων με των πανεπιστημίων αλλά και οι ανεπίσημες πληροφοριες, π
ου προδικάζουν την καθυστέρηση ή τη ματαίωση της αναπλήρωσης εκκενωθεισών θέσεων ΔΕΠ μετά από συνταξιοδότηση σε αναλογία 1:1, αποτυπώνονται και μάλιστα ομόφωνα στο ψήφισμα της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων , τέθηκαν και στην συνάντηση που υπήρξε προ δυο εβδομάδων στην Άρτα με την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ενώ θα απασχολήσουν και την σύνοδο των πρυτάνεων το πρώτο 15νθήμερο του Μαρτίου. Στα θέματα αυτά επανήλθε κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου ο Πρύτανης Τριαντάφυλλος Αλμπάνης αλλά και οι Αντιπρυτάνεις Μηνάς Πασχόπουλος, Σπύρος Γεωργάτος και Σταύρος Νικολόπουλος. Σε ότι αφορά τον προυπολογισμό ο κ. Αλμπάνης υπογράμμισε ότι η προβλεπόμενη επιχορήγηση αδυνατεί να καλύψει με στοιχειώδη επάρκεια ανελαστικές δαπάνες που απαιτούνται για την ενέργεια , ενώ εξέφρασε επιφυλάξεις ως προς το μέτρο
της απόδοσης του 20% του προβλεπόμενου προϋπολογισμού μετά από αξιολόγηση των Ιδρυμάτων, εφόσον δεν καλύπτονται οι πάγιες και ανελαστικές ανάγκες του Ιδρύματος. Στο ίδιο μήκος κύματος ο Σπύρος Γεωργάτος διερωτήθηκε αν το υπουργείο προτίθεται να καλύψει τα πάγια έξοδα του Πανεπιστημίου αλλά τι μέλλει γενέσθαι με την χρηματοδότηση του ερευνητικού κέντρου ενώ ο Σταύρος Νικολόπουλος επέμεινε στο υψηλό ενεργειακό κόστος αναφερόμενος στις προσπάθειες για την ενεργειακή αναβάθμιση αλλά και στην αύξηση των εσόδων από κληροδοτήματα εφόσον το επιτρέπει ο διαθέτης.
Αναφορικά με τα ακαδημαϊκά ζητήματα τονίστηκα οι έντονες αντιρρήσεις για το πρόσφατα ψηφισμένο άρθρο 50 του Νόμου 4653/2020 (ΦΕΚ 12/24-1-2020, τ. Α΄) για την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης και την εξίσωση των πτυχίων κολεγίων με αυτά των πανεπιστημίων.
Τέλος τονίστηκαν τα προβλήματα που θα ανακύψουν σε τμήματα του πανεπιστημίου λόγω της μείωσης του διδακτικού προσωπικού και τον κίνδυνο αδυναμίας υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών των τμημάτων.