Αξιολόγηση των ΑΕΙ αλλά και απαίτηση για αλλαγή στάσης του Υπουργείου
Σε κλίμα ανησυχίας για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης στην χώρα μας λόγω της υποχρηματοδότησης αλλά και του συνεχώς μειούμενου αριθμού του διδακτικού προσωπικού που δεν αναπληρώνεται πρόκειται να διεξαχθεί η αξιολόγηση των ιδρυμάτων και η πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών από την Αρχή Διασφάλισης της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση. Η αξιολόγηση αυτή έρχεται μετά από αυτή που είχε προηγηθεί στα τμήματα, με τα αποτελέσματα για το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων να καταγράφονται θετικά, και έρχεται να εισάγει μια άλλη φιλοσοφία καθώς σε αυτή την διαδικασία επίκεντρο της αξιολόγησης θα είναι η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων σπουδών και κυρίως το αν ο φοιτητής έχει γίνει φορέας των γνώσεων. Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας ώστε το πανεπιστήμιο της πόλης να είναι ενήμερο για την διαδικασία αυτής της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε ημερίδα με ομιλητές μέλη της ΑΔΙΠ. Μεταξύ αυτών και ο πρώην Πρύτανης Ιωάννης Γεροθανάσης ο οποίος αναφέρθηκε σε αυτό το μοντέλο της αξιολόγησης για την πιστοποίηση της γνώσης όχι μονο θεωρητικά αλλά και πρακτικά. Σε δηλώσεις του και αναφορικά με το επίπεδο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων αλλά και την διαδικασία της αξιολόγησης τόνισε την ανάγκη να υπάρξει μετασχηματισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στα πανεπιστήμια αλλά και αναμόρφωση του εξεταστικού συστήματος κάτι όμως που προϋποθέτει και άλλη στάση του Υπουργείου τονίζοντας ότι αν συνεχιστεί η πολιτική των περικοπών είναι ορατός ο κίνδυνος με μια 5ετία να ανακύψουν σημαντικά προβλήματα.
Μάλιστα και αναφορικά με το αν θα πρέπει αυτή η αξιολόγηση να αποτελέσει ταυτόχρονα και δείκτης για την χρηματοδότηση των ιδρυμάτων ο κ. Γεροθανάσης επεσήμανε ότι το υπουργείο θα πρέπει να καταστρώσει ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης για την ανώτατη εκπαίδευση κάτι για το οποίο διαπιστώνει καθυστέρηση.
Στο πλαίσιο της ημερίδας την ανησυχία του μετέφερε και ο Πρύτανης Τριαντάφυλλος Αλμπάνης αναφερόμενος στην αδυναμία που θα αντιμετωπίσουν μέσα στα επόμενα χρόνια τμήματα του πανεπιστημίου εξαιτίας της έλλειψης μελών ΔΕΠ.