Κενά περιεχομένου και σε απαξία τα ΠΕΚ την ώρα που η επιμόρφωση είναι ζητούμενο
Το οργανωτικό κενό που υπήρχε μέχρι σήμερα στην επιμόρφωση των επιμορφωτών των εκπαιδευτικών, προσπαθεί να καλύψει το Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο Ιωαννίνων πραγματοποιώντας το πρωί της Κυριακής συνέδριο με θέμα «Επιμόρφωση επιμορφωτών: θεωρητικές παραδοχές και μεθοδολογικές επιλογές». Μέχρι σήμερα πολύς λόγος γινόταν για την επιμόρφωση χωρίς όμως ποτέ αυτή η κριτική να επεκταθεί στους επιμορφωτές και το κατά πόσον είχαν τα προσόντα για να μπορέσουν να ασκήσουν αυτή την επιμόρφωση. Σε μια προσπάθεια λοιπόν ευαισθητοποίησης πραγματοποιήθηκε το συνέδριο από το οποίο βέβαια δεν έλλειψε και ο προβληματισμός για τα κακώς κείμενα στην επιμόρφωση αλλά και για την απαξίωση των ΠΕΚ. Αυτούς τους προβληματισμούς μετέφερε και ο Διευθυντής του ΠΕΚ Ιωαννίνων, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Παναγιώτης Παπακωνσταντίνου ασκώντας σκληρή κριτική στο Υπουργείο Παιδείας στο οποίο και καταλόγισε ευθύνες για την απαξίωση του θεσμού των ΠΕΚ. Για να ενισχύσει αυτή του την άποψη ο κ. Παπακωνσταντίνου εξήγησε ότι αφενός υπάρχουν τεχνογραφειοκρατικά ζητήματα με αλλά και αθέμιτος ανταγωνισμός την στιγμή του ενώ υπάρχει ο θεσμός των ΠΕΚ το Υπουργείο έχει αναθέσει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης κάνοντας λόγο για αδικαιολόγητο διοικητισμό που είναι ανοίκιος και ασυμβίβαστος με το εκπαιδευτικό έργο.
Όσο για το τι πρέπει να διαθέτει ο σύγχρονος εκπαιδευτικός προκειμένου να ανταπεξέλθει στο εκπαιδευτικό και διδακτικό του έργο ο κ. Παπακωνσταντίνου εμφανίστηκε ακόμη πιο καυστικός αμφισβητώντας την κατάρτιση τους . « Δεν μπορούμε να μιλάμε για επιμόρφωση όταν δεν έχουμε την μόρφωση. Γι’ αυτό και το εκπαιδευτικό μας σύστημα βρίσκεται στην 54η θέση μεταξύ 60 χωρών του ΟΟΣΑ» τόνισε χαρακτηριστικά.